Tuesday, April 19, 2011

1Malaysia Email Services

PM has announced the idea and it is part of the ETP measures in achieving vision 2020 . Dia nak provide nak bagi free email for all citizens above 18. Apa ke hal apa ke motif dia nak bagi and create all this. Sedia maklum Malaysians dah ramai celek IT bukan buta huruf IT. Pakai Gmail, yahoo and segala macam free email dah cukup bagus dengan storage yang bergiga2 bytes.



Dengan total investment of RM50 mil duit rakyat, kita bole gunakan untuk improve segala infrastruktur dan kemudahan jalanraya, internet dan sebagai nya. Lebih mengejutkan company behind this project is Tricubes. Company yang semamg nya problematic company and currently classified as PN17/GN3 company. Lebih mudah di fahami PN17/GN3 company yang tak ada core business and hampir-hampir bungkus melainkan ada yang bail-out. Rasanya inilah point yang hendak diketengahkan, bail-out teh company and bagi this project to them.



Beberapa IT experts mula mempertikaikan keberkesanan project ni. Read this -doubtful doubt email1malaysia/. Bila lagi nak habis kan taxpayers money? Ini lah masanya. Ku beribu-ribu habis bayar tax, ke sini rupanya digunakan. Dan bole mereke cakap project ni tidak melibatkan wang rakyat. Duit siapa then? Duit Ayah Pin ke?





Lanjutan dari media realese - Comments and reactions













2 comments:

Mijoe said...

senang dia nak usha misteri dan aweks2 cun yang lain... :p

Dwen Ihsan said...

misteri suka la bole dpt ID password najib n the geng